På Charlottes begäran

Tänk dig detta scenario:
Du har en fullpackad väska, en ganska stor väska. Du är ute på stan och stannar för att försöka få tag på något litet i väskan. Kanske mobilen eller mp3-spelaren. Vi tar mp3-spelaren eftersom att den har jobbiga sladdar och grejer.
Utsätts du för detta har du två alternativ; Antingen plockar du ut alla stora grejer för att plocka fram det du letar efter, eller så börjar du gräva runt och flytta runt på grejer.
Jag väljer alltid alternativ nummer två. Jag blåvägrar att stanna upp, mest troligt sätta mig på huk på vägen och börja plocka upp grejer ur väskan. Dels för att jag aldrig vet var jag ska lägga grejerna jag tagit ur väskan och dels för att jag känner att jag gör något väldigt vardagligt och konstigt ute bland folk.
Grejen är den dock, att alltid när jag kämpat ett bra tag med alternativ nummer två (gärna stått konstigt vriden med axelbandet på sniskan för att jag vägrar sätta ner väskan) så tvingas jag ge upp och gå över till alternativ nummer ett.
Varför lär jag mig aldrig?

Senaste veckan har det delvis hänt mycket och delvis hänt ingenting alls. Jag har idag, som exempel, gått ut en gång. Då tog jag mig till Lidl för att köpa en Twix. Jag har sett på så mycket TV senaste dagarna att jag kan alla reklamer utantill och vet exakt när vissa repriser igår.
Dessutom har morgonritualien blivit att se dubbelavsnitt av Sjunde Himlen innan jag startar dagen. Robin är måttligt road :)

Men det som har hänt är att jag har fått jobb! Mycket trevligt är det.
Jag ska hålla i ett Aqua Workout- pass på tisdagar kl 19:05 på badhuset här i Kalmar. Jag börjar i slutet på augusti, men har redan börjat slipa på program och så. Det ska bli jätteroligt att börja, och folket där är så otroligt snälla.
Jag ska även få jobba på timmar på Aqua Floating som massör, toppen!

Robin jobbar mycket nu för tiden, men jag är inte ensam om dagarna. Jag har nämligen minst 140 stycket bananflugor i hemmet. Men igår blev jag less, så jag har nu ställt fram saft med diskmedel i för att ta död på hela hopen.
Hittils har ingen åkt i fällan!

    

Det brukar drickas drinkar här på helgerna, och en kväll åkte Vegas - glasen fram! Robins drink innehöll Festis Cactus Lime och Lättdryck. Den var lite crazy! 

        

I söndags blev det bakdag och vi gjorde fina Pizzabullar!



Sen blev det vanlig bulldeg!



Och sen lunch med de nybakta puzzabullarna



Det sista som bakades var Telletubbies- muffins. Fatalt spejsade blev dom!



BULLE!



På det stora hela har jag det bra i Kalmar!



Kärlek och Kramar skickas till min familj och mina kära vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0