Tankar till mitt grannland


Vi vet alla vad som hände i Norge igår eftermiddag.
Hittils är det bekräftat att 92 personer har omkommit, och som det ser ut så kommer de hitta fler ute i vattnet som inte har orkat simma i land, eller som har blivit skjutna i vattnet.
Man kan inte vara mer människa än att gå till sig själv när sånt här händer. Tänka vad som skulle hända om en sån här sak händer i min närhet. Vad skulle jag göra om jag blev utsatt?
Det går inte ens att tänka sig, det är alldeles för stort. Hemskt.

Man går inte säket någonstans längre. Om det här kan hända i en lugn och fridfull stad, och på en ö där det hålls ett sommarläger, så kan det hända var som helst.

Alla tankar går till Norge idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0