Gottegrisen

God eftermiddag Norrland med mera!

Idag börjar jag känna mig Hemma här i Kalmar. Robin började inte förän fyra, så vi har ägnat förmiddagen åt att bära ner alla flyttlådor och resväskor till förrådet. Vi hann båda irritera oss på konstruktionen av källaren och de satans dörrarna. 4 dörrar måste vi ta oss igenom för att få in grejerna i förrådet, och inte en av dessa dörrar har en spärr så att dörren hålls öppen. Så när men kommer där med en flyttlåda blir det ett jävla tjorv att försöka låsa upp, öppna, hålla öppet när man kravlar sig förbi för att till sist stänga dörren utan att träffa sin egen hälsena.
Borde inte vicevärden/vaktmästaren inse att det ibland fraktas stora saker mellan lägenheter och just förrådet, och att det kanske behövs lite underlättning för att ta sig fram?
Vi klarade oss utan skråmor i alla fall. Och vårat förråd ser numera ut som att vi har bott här i 8 år.
Jag äger för mycket grejer.

Det skedde en liten missbedömning på tiden idag också, när vi trodde att klockan var halv tre så var den in fact halv fyra och Robin fick kasta i sig maten för att hinna till jobbet. Så jag blev lämnad ensam med 4 mazariner som vi köpte. Det var inte så bra.
När jag öppnade mazarinpaketet märkte jag hur oförsiktig jag var. Jag drog och slet i förpackningen så att en av mazarinerna blev halvt mosad. Och om jag tänker efter så beter jag mig såhär hela tiden när jag ska öppna förpackningar som innehåller godsaker. Chokladkakor river jag upp jättefort, jag blir tokig på godispåsar som inte har en sån där klyka där man kan öppna i hörnet, utan biter och sliter tills hela påsen slits upp och det ligger godis över hela golvet. Enda gången jag är lite eftertänksam är när jag öppnar chipspåsar. För det är aldrig okej att öppna en chipspåse i fel ände!

Nu när det är undanplockat och städat så tänkte jag gå lös med kameran, så stay tuned. Bilder kommer snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0