Härmed bjuds det på humor

Det här hittade jag i en av mina lådor nere i förrådet. Ett gammalt papper som mor skrev ut för flera år sedan.¨
Läs och begrunda!

Saxat ur den svenska tidsskriften "Dagens Medicin" Bygger på journalanteckningar som läkare vid olika vårdinstitutioner i Sverige har gjort.

- Ligger på britsen, påverkad av ont
- Har huvudvärk i huvudet
- Har mått relativt bra i gipset
- Patienten har kateter och det är svårt att föra samtal med honom
- Dåligt sexualliv - ingen partner
- Sköts i hemmet av maken som är militär
- Patienten vägrar att stå på höfterna
- Har inte idrottat eller råkat ut för något annat trauma
- Idag till lunch får pateienten akuta diarréer
- Mat får han från sonen som ligger infryst
- Är allergisk mot hösnuva
- Lungorna låter rena och får åka hem
- Fick dock beskedet att hjärtat var bra, men att hon skulle återkomma om hon blev medvetslös
- Poängterar att det är vikfigt att patienten håller i ren mellan fötterna
- Patienten har mandolinstor prostata
- Brunbjörnsstor resistens borttages
- Patienten har små frimärken i vagina
- Öron skymtar bleka bakom vax
- Detta var de patienter som blev liggandes på mitt bord
- Gosse med rör i höger öga. Har rör i båda plastöronen
- Patienten har protes upp och ner
- Smärtan kommer då patienten ligger raklång med bägge båda benen på ryggen
- Har varit och fjällvandrat. Nedkom med helikopter igår
- Patienten går med något sånär levande stöd
- Aktuella medicioner: vet inte vad de heter
- Slipsen nedsys i såret
-Ont i vänster växellåda
- Använder käpp och håller sig på vägarna
- Patienten har tidigare haft öron men dessa har ramlat bort
- Söker för allergiska besvär. Samtal via magen som tolkar
- Blöder ibland från vänster näsa
- Avföringen har samma färg som dörrarna på avdelning 19
- 1974 fick patienten en grävskopa över sig. Sedan dess ringningar i öronen
- Änka sedan 1980 då patienten dog i hjärtinfarkt
- Lider av besvedande svära
- Ibland mår patienten bättre, ibland sämre, ibland mår hon inte alls.

Roligt!!!
Hittade även ett papper med nedskrivna citat från en spelkväll jag och några vänner hade i ridskolans teorisal en kall vinterkväll. Vi spelade bland annat rita och gissa, vilket märks på många citat.

L: Kom igen nu flickor, var lite kvicka! Det är bra att kunna när det blir brandövning!
J: Som om vi skulle behöva fodra när det brinner...

J: Det är säkert Mr. Gay som har sprungit runt och låst överallt!

J: Mr. Gay is in the house!
Y: Mr. Gay has now left the building

J: Use the tärning, use the tärning, use the tärning...

J: Jag har mascara på mig, jag glömmer det hela tiden! Jag misshandlar mina ögonfransar hela tiden!

J: TIO! Åtta nolla!

F: Ljus, lampa, allvarligt... allvarligt fint. Fiiint...inget hemskt nu!

F: Jag och du, du och jag....AAH!

F: Ska du måla en stuga nu igen?

Y: Grotta...grott...tavla... grott...foto... grott...grått...foto? Svartvitt foto? Inte? (svar: Grottmålning)

J: Då är saken biff!

L: Joanna, jag finner dig mycket störande!

J: Runda bordet!
Y: Nej!
J: Är du helt säker på det? Inte ens lite ovalt? Inte ens i kanterna?

J: Limp Bizkit och Good Charlotte! Du börjar skrämma mig Lisa...

L: (om pepparkakan) Den här är ju missbildad! Tror ni den går att äta ändå?

F: Pistol...kniv...mördare? Det här är allvarligt!

L: Stoppa en pepparkaka i munnen och tugga, då blir hon distraherad!

J: Alltså Ylva, vad hade du i bild egentligen? Jag är glad att du inte går natur estet bild!

J: Man bah, skaffa ett liv!

J: (om bimbolaget i Robinson) Men vad fan, är han också där? De där kan ju inte överleva på en öde ö!

J: Vad är den onda korken till den onda pennan? Neeej...

L: Det är så halt att till och med jultomten halkar!

J: Alltså, en gång gul! Det var ju det värsta som kunde hända!

L: Men Joanna, du måste sluta prata! Du säger ju citat hela tiden, jag hinner inte skriva! Ah- citat!

F: Gälar! Var det bara det?

J: Har jag hår på huvudet? Åh nej! (springer iväg)
- (Lisa springer efter) Du glömde glittret!

J: Kom igen Lisa, nu är det du jag och Sverkers vinkelslip!

L: Vad skulle jag rita nu då...
Y: Du kan ju börja med att ta ett kort kanske?
L: Det gjorde jag, men sen lade jag tillbaka det

J: Fågel däckar efter hård natts krogliv

J: Nattvard föder bara alkisar

J: Segerdansen Lisa, vi måste göra segerdansen!

J: Nejmen skriv inte upp det där! Då låter jag som värsta Ricky Lake- fjortisen!

Det var tider :) Typiska "du måste ha varit där för att tycka det är roligt"- citat.

Hej då!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0