vuxenpoäng

Igår när jag kom hem från jobbet var jag galet sällskapssjuk. Så jag ocg Camilla bestämde att jag skulle åka till torvalla.
När jag kliver på bussen stäcker jag fram en tjugolapp till mannen bakom ratten och han frågar "Ungdom eller vuxen?"
Jag har precis fyllt vuxen, men hade mycket väl kunnat komma undan för ungdomspriset,  vilket är 10 spänn.
MEN, jag ler mot min kära busschafför och säger "Nej, vuxen". Jag tar mitt kvitto och sätter mig på ett säte, utan växel.
Och jag fick den där känslan man får när man har gjort någonting rätt.


Nu ska jag cykla till jobbet snart, idag är det sista dagen på Östersunds stugby och camping.
Just nu känns det skönt.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Vuxet :)

Ibland känns det ganska bra att göra saker rätt ändå?



Blir nog vuxenbiljett fr.o.m. 11:e september faktiskt.. Du föregår ju med gott exempel!

2008-08-27 @ 00:51:30
URL: http://deeperend.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0