kuriosa


Jag har gått och tänkt på massa småsaker idag som jag ville skriva här. Men nu kommer jag inte på vad de var..

Kan göra en liten lista på dagens tänkta (samt ihågkomna) saker:

  • Idag hittade jag en bok om svenska dansband. Det första jag ser när jag slår upp boken är en bild på gruppen "moget hej-hej". Jag skrattade och tänkte på Åsa och Charlotte.
  • Hittade även en bok som hette "Svenska braskaminer". Den var chockerande tjock och skrämmande dyr.
  • En god vän till mig sa idag att jag var en väldigt självständig människa. Det fick mig att bli alldeles varm av lycka!
  • För några dagar sedan kom jag och Åsa fram till att det inte kan finnas någonting positivt i en mening som innehåller ordet "sippra". Vi hade fel! För idag när jag cyklade hem råkade jag pricka en vattenpöl och min ena sko blev alldeles dyngsur. Det sipprade in vatten, och jag log bara för mig själv och svängde in på min gata.

Jag hade nog mer att berätta, men nu måste jag värma mat.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0