Helgen då stortorget blir stort

Yran är över.
Östersund är tomt igen, vilket inte gör mig ett dugg just nu. Nu har jag fått tillbaka min lugna stad igen!
Men jag ska absolut inte klaga på helgen, eller veckan kanske man ska säga? Det har varit full rulle i en veckas tid. Maria har bott hos mig under hela festivalveckan och vi har haft riktigt roligt :)
Det som är lite jobbigt med hela helgen var väl att jag jobbade, men det gick riktigt bra ändå. Söndagen var tämligen olycklig, men det hade vi ändå räknat med. Vi städade som galningar den dagen.

Ni kanske undrar hur det har gått med mitt mål från förra inlägget?
Jag kan inte påstå att jag har varit jätteduktig, men det är på gång! När jag handlar riktar jag numera mitt "hej" och "tack" till kassörskan, inte snett nedåt in i min plånbok. Det går framåt!

Jag har även bestämt mig för att börja skriva ner bra saker som jag gör i min vardag. Enligt boken "Självkänsla nu!" ska det vara jättebra för självkänslan. (Tack för boken mormor och morfar)

Idag när jag var på badet hängde det ett snöarmand i mitt skåp. Det var inte mitt.
Så jag tog det till receptionen och lämnade in det. Ganska självklart, så ska man ju göra. Men det kändes riktigt bra!
Det finns nog många som skulle gå efter "den som hittar får det"- filosofin.

Ska också berätta att mitt jobb kan vara väldigt underhållande ibland! Speciellt när man placerar Camilla i golfbilen och i närheten av en brant nerförsbacke. Vill ni veta hur det slutade? Jag har det på film =)

Nu ska jag diska, och sen kila ner till johan där det bakas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0