Dag 96

Jag har som vanligt börjat med mina nedräkningar. Denna gång räknar jag ner till dagen då jag Sandra och mest troligt Jenny flyger till Sydney. Ibland kan det vara farligt att ha nedräkningar, för att man missar lite det här med att "leva i nuet".
Men det tycker jag att jag lyckas ganska bra med i alla fall!

Idag på jobbet bråkades det i en stuga. Inte mellan oss städisar, utan mellan två gäster. Creepy!
Och jag kom på den briljanta idén att börja kalla mopp för mupp i stället. För att lägga in lite humor i tillvaron.
Fast humor har vi hunnit med idag! På lunchen fick Annaida mig att äta en halv matsked kanel. Jag spottade och frustade som en tok, ni ANAR inte hur torr i munnen man blir av kanel! Annaida och Jenny fick också testa, dom såg ut att tycka det var lika roligt som jag tyckte att det var.
Golfbilen har gett järnet idag igen, på slutet var han lite däven.
Dessutom börjar vi städa ur stugorna nu. När hände detta frågar jag mig? När tog sommarsäsongen slut?
Det blåser HÖST ute! Jag tycker inte om det här...det ska vara sommar och sol!

Det är dammigt under mig säng. Mikes tvspel ligger kvar här och i måndags red jag och maria ner mina käpphästar till stallet igen. Barndagen gav dem en chans att glänsa- vilket de inte var sena med att ta vara på!
På mitt skrivbord ligger det en nyckelkedja med Trysil-loggan på. Jag saknar skistar ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0