Älgkontakt av tredje graden

Går man in på moosegardens hemsida får man höra hur älgar låter. När jag var på naturhistoriska riksmuséet för några år sedan fick jag lära sig att låta som en älg. Jag vet inte om jag lyckades.

Igår hade jag en bra kväll! Fest uppe hos Charlotte, med den underbara men ack så enerverande leken "21".
Sedan skulle det bli krogen, men det var 23 på G3, så vi gick och åt macka på subway i stället. Åkte lite bil och landade sen hemma på blomängen.
Jag och Sandra hade nostalgi på nervägen till stan. Vi gick och sjöng på en lite ramsa, den går som följer:

Ajka så lajka, larry larry vajka
orro kocko bara bluff å båg, oj oj oj
umferi skumferi jeromarahita
arraborrakito katalog, oj oj oj
acka kacka lacka sillestjärt å gummisula
skridde vidde vipp bom bom, hej!
hula hula hula ut i dicke dacke dula
uti lurifaxi bom bom bom, hej!

Jag ska sätta mig och bläddra igenom min "mines pärm" som jag gjorde när jag var 9 år gammal.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Vad i hela friden är det för en ramsa? :P

2008-08-25 @ 01:51:02
URL: http://deeperend.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0