första vårdagen!

Idag kom den! I alla fall för mig :) Min första vårdag för året.
Helt underbart!
... och vem kunde tro att denna fantasiska dag skulle komma på en måndag.
Som jag vanligtvis hatar nu för tiden.
Förut älskade jag måndagar, för då hade jag, jenny och mamma helkväll i stallet. Jag och Jenny kom dit halv sju. Jenny red sju. Jag tittade på/gjorde i ordning min häst. Jag red åtta.
Sen red mamma nio och vi tittade på, eller fikade =)
Sen kvällsfodrade vi och åkte hem. Jag saknar dom kvällarna!

I alla fall... den här måndagen trodde jag skulle gå åt helvete. Eftersom att det är ju faktiskt en måndag vi pratar om.
Somnade två kvällen innan. Så klockan sju när klockan ringde var jag inte speciellt lycklig.
Duschen var väldigt lockande att somna i kan jag säga. Frukosten var äcklig eftersom att jag nu för tiden lider av morning sickness. och NEj, jag är inte gravid. Det är det som är det mystiska med det hela.

Iväg till skolan med tunga steg! Engelskan sög lika hårt som en tallrik blodpudding.
jag och sanna satt och luktade fisk. Det var logiskt att sanna luktade fisk eftersom att hon hade spilt typ sardiner på tröjärmen... men jag var rätt förvirrad för att min tröja också luktade fisk.
Visst hakar jag inte upp mig på detaljer?

Engelskan tog slut idag igen, vilket jag aldrig tror att den kommer att göra. Men det krävdes många suckar, många sidospår och en macka från fiket innan vi var klara.
Sen hade sanna bil, tack gode gud för det. Så jag fick skjuts hem för att hämta kläder. Sen ner på skolan.
Religionen var sjukt slapp, vi gjorde inte ett piss. Idrotten sög.
Kanske för att vi skulle spela basket. Fy fan. Jag och den sporten passar mindre bra ihop.

Trots att jag inte trodde att jag skulle klara hela skoldagen utan att somna eller gå hem, så var jag kvar ända tills vi slutade! Yey! Fick skjuts hem av Sanna, riktigt mycket snålåk blev det idag!
Jag var hemma en stund. Sen bestämdes det att vi skulle på promenad mot kvantum.
Så jag charlotte och åsa klev med bestämta steg iväg. Det hann bli många skratt!
Vi planerade Australien och roadtrip till sommaren. Underbart!
Så om ett år kära östersundsbor, då är inte Lisa här längre. Förmodligen.
Då finns hon långt nere på jordklotet och simmar med fiskar i barriärrevet, plockar fukt på slätterna, driver kor på hästrancher och steker under Australiens sol :) HÄRLIGT!!!

Vi tog oss en liten roadtrip också. Från kvantum (där vi handlade sjukt mycket) till dvärsätt.
Där tittade vi på de hus jag bodde i förut. Det lät konstigt.. men jag bodde faktiskt i två.
Sen åkte vi vidare till Jenny, där hon och Sanna precis hade lagt av med pluggandet.
Hängde där ett tag, tänkte åka till sandra, men dom var för trötta. Så vi brummade hem med gamla bettan :)

Första vårdagen som sagt! Det räddade min måndag!
Nu ska jag sova, morgondagen kommer väl suga rätt hårt. Projektet måste börjas med.
Men jag överlever

nästan ett år sen mamma gick bort nu. Overkligt. Men det börjar slås till ro i mitt huvud nu.
Fast ibland får jag fortfarande panik


Kommentarer
Postat av: Josefin

Det ar sa underbart med var :)

2007-03-26 @ 23:39:57
URL: http://josefinen.blogg.se
Postat av: Prysse

Yeah! Våren och våra solskenspromenader =) Det är ingen dålig combo! Det tar oss igenom allt. Om man sen tänker på att vi inte kommer att se nästa vår här... ja, då blir man ju lite crazy. Damn, vi ska verkligen göra det! The land down under...

2007-03-27 @ 19:50:31
URL: http://deg.blogg.se
Postat av: charlieeee

Kom igen nu lisa! Jag vill ha ett nytt inlägg! komsi komsi

2007-04-14 @ 21:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0