vilken action!!

Jag blir ju nästan lycklig! :D
Jao, det har varit en bra dag! Trevlig dag på jobbet, tycker om personalen. Men de jag jobbar med går på semester snart så det känns trist. Dom är verkligen kanon.
Jag tog min lille bil och åkte hem efter åtta, var trött och hade ont i nacken så bilen fick köra sig själv ganska mycket. Sedan är jag glad när jag kommer hem till lägenheten. Jag planerade att äta något gott och gick och köpte kladdkaka och fruktcoctail - YAMMEH!!
Passar på att boka in tvättstugan också, fredag 07 - 17. Måste skriva ner så jag kommer ihåg :p
Sedan bestämmer jag mig för att gå ut fram och tillbaka för att titta på min nya parkeringsplats. Mycket fin =)
Men! (och det var nu som actionen började) självklart är dörren låst när jag ska in igen. Så där står jag... med pyamaströjan, tofflor, utan mobil, utan nyckel och utan pengar. Jag hade ingenting helt enkelt. Nada.
Så jag löste det väldigt smidigt. Haha! Första bästa människa som jag såg ropade jag till och förklarade läget. Han var mycket snäll och sa åt mig att komma in så skulle vi lösa det. Jag fick låna telefonen och sedan började det ringas. Vicecärden var i stugan, jag fick numret till en karl i grannhuset som hade nyckel. Han ville inte svara.
Sedan gick jag ut och ställde mig utanför porten för att försöka se telefonnumrena som står på anslagstavlan inne i entren. Gick inte. Jag ringde Jenny, som fick ge mig Charlottes nummer. Jag ringde Charlotte som fick ge mig Fredriks nummer. Jag ringde Fredrik som var på jobbet. Jag gick och mötte honom på stan. Fick nyckeln, gick hem igen, däckade på soffan. Vilket litet äventyr!

Nu ska jag fortsätta äta på min kladdkaka och sedan blir det sängen. Ska ta sovis i morgon, sen bär det av till jobbet igen. Trevligt trevligt. Och sen är jag ledig två dagar också, så det känns skönt.

Jag längtar till fredag. Bio ska bli trevligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0