vägarna ja...

Jag har kommit på en sak som skrämmer mig lite.
Eller kanske till och med två saker.

Ett: För att kunna bygga en väg måste man ha en bra grund. Det berättade min lärare Ingrid i fyran, fast hon tog exempel med ett hus i stället. Först nu förstår jag vad hon menar.
Har man inte grunden rasar hela huset, vägen eller vad man nu ska kalla det.
Jag har ändå kämpat ganska bra med min grund.
Men saker har hänt som jag inte kan göra någonting åt.
Det här betyder att min grund aldrig kommer att bli stabil, den kommer alltid vara lite ostadig.
Nu måste jag bara komma på ett sätt att leva med det.

Två: Yrke... Jag kanske inte kommer klara av mitt yrke. Eller jag kanske inte ens vill bli det längre.
Utbildningen är 5 år... FEM ÅR! Det känns skit. Fem år med konstant psykologi.
Och om jag inte ser fram emot fem års utbildning inom psykologin, varför skulle jag då kunna se fram emot att jobba med det resten av livet?
Hjälp...

Idag har jag fått saker gjorda!
Okej, jag har inte hängt upp draperiet eller torkat golven.
Men jag har gjort småsaker som kändes bra. Plocka i köket, gick med massa sopor.
Samlade ihop pantburkar gjorde jag också... Kikar man ner i mina tre påsar tomflaskor och burkar som jag har rotat fram i mitt kök skulle man kunna tro att jag inte gjorde något annat än drack. :p

Var hos tuld och kollade på film också =)
Slutsatser från kvällen: Killar i amerikanska basketfilmer är heta, när det kommer till kakor är jag bottenlös, jag kan inte hantera hundar och främst; När det har hunnit blivit januari ska man äga ett par vantar.

Nu ska jag äta en köttbullemacka och fil. Som sagt, jag är bottenlös.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0