Australien 2008?

Hej, Hallå dagboken!

Med tanke på öppningsfrasen så måste jag utbringa en skål för Bert. Vilken man!
Köpte den sista seriesamlingen förra veckan, ska nog se klart på den ikväll. Den och love actually.
För jag säger bara en sak.. Love actually. Den filmen har satt sig djupt i mitt hjärta.
Den fångar allt. Världens mysfilm som man kan se om och om igen. Mammas favoritfilm.
Jag saknar mamma.

Igår var vi på Noliamässan. Den mässan satte sina spår den med.
För nu har jag hittat det jag vill göra.
Jag vill åka till Australien och jobba. Gå på kurs för att kunna jobba på ranch.
Sedan jobba mig fram.. plocka frukt i värmen, jobba som bartender vid stranden, rida.
Jag vill hitta en liten kruttig lägenhet med fin utsikt som jag kan bo i med mina vänner. också kan vi bråka och irritera oss på varandra, gå till jobbet och sen gå hem och tycka om varandra igen.
Jag vill lära mig surfa! Känna den känslan som killen på mässan berättade om... känna sig som bambi på hal is  när man åker på sin första våg, och sedan ramla baklänges ner i vattnet med solen brännandes mot ansiktet. Ja tack! Jag vill ramla om och om igen.
Sedan har jag alltid drömt om att ta dyksert, och kan det finnas något bättre ställe att ta det än vid stora barriärrevet? dyka bland alla vackra växter och färgglada fiskar. Kanske simma brevid en havssköldpadda.
Jag vill stå brevid Ayers Rock vid solnedgången. Jag vill se Operahuset i Sydney.
Jag vill känna känslan av att lämna sitt hemland och upptäcka någonting helt nytt.

JAG VILL TA STUDENTEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0